Autostrada Minciunilor

3:26 pm decembrie 10, 2013 admin

Autostrada Iaşi – Tg. Mureş poate intra în Cartea Recordurilor la categoria Cele mai mari minciuni ale guvernării USL.
Nu cred că există votanţi mai păcăliţi de către liderii PSD şi PNL decât ieşenii. Au votat masiv pentru realizarea Autostrăzii Iaşi – Tg. Mureş, pentru şoseaua de centură, pentru Spitalul Regional de Urgenţă sau pentru finalizarea modernizării Aeroportului Iaşi. Au primit în schimb zero lei, multă aroganţă şi promisiuni pentru 2018.
De departe autostrada este proiectul bazat pe cele mai multe minciuni. A stat luni de zile prin sertarele CNADNR, ale Ministerului Transporturilor şi ale lui Dan Şova. Fiecare ministru a avut varianta lui de autostradă şi modalitatea proprie de finanţare. Bineînţeles şi fiecare cu preferinţa lui de traseu.
Astăzi, la un an de zile de la alegerile din decembrie 2012, ni s-a explicat cu solemnitate şi cu voce gravă faptul că USL a promis, USL a făcut: vom avea autostradă. În 2018!!!
Nu putem concluziona, aşa cum am şi făcut-o de ceva vreme, decât că Autostrada Iaşi – Tg. Mureş s-a transformat în Autostrada Minciunilor. Din momentul în care USL a câştigat mai bine de 70 la sută din mandatele din Parlament, miniştrii Cabinetului Ponta au defilat cu scuze care mai de care mai frumos ambalate, pentru a ascunde faptul că promisiunile din campanie nu au fost decât simple minciuni. Şova, ministrul marilor proiecte, mai întâi a declarat că nu este fan al acestui proiect şi că din fondurile europene nu se poate finanţa autostrada. Între timp, pasat de la un minister la altul, proiectul a zăcut prin sertarele celor care nu au vrut să-şi asume responsabilitatea unei investiţii de o astfel de anvergură.
Astăzi, Şova a devenit cel mai mare fan al autostrăzii, explicându-ne faptul că de la anul, din 2014, un tronson se va da în lucru, iar pentru celelalte se va reface studiul de fezabilitate, însă fără a preciza de unde Guvernul Ponta va finanţa acest proiect. Şova minte, la fel cum ne minte şi Ponta prin al său plan pentru infrastructura României.
Indiferent de banii de care dispunem din fonduri europene, aceştia nu pot fi folosiţi pentru nimic altceva decât în scopul în care au fost alocaţi, şi anume unirea României cu Uniunea Europeană la nivel de autostradă, nu unirea provinciilor României între ele, aşa cum doreşte Ponta. Priorităţile Uniunii Europene până în 2020 sunt autostrăzile Piteşti-Sibiu şi Timişoara – Lugoj – Severin – Calafat, care fac parte din Proiectul Prioritar 7 al reţelei de transport europene, precum şi autostrada Ungheni – Iaşi – Tg. Neamţ – Ditrău – Tg. Mureş.
Ponta şi ai săi subordonaţi nu au făcut altceva decât să arunce în ochii românilor o hartă frumos desenată, unde au fost prinse doar ambiţiile baronilor locali. Priorităţile naţionale sunt priorităţile USL, iar proiectele importante sunt raportate pentru alte alegeri, alţi ani şi alte promisiuni.
USL minte cu bună ştiinţă românii, iar o hartă cu trei linii pe ele, intitulată pompos “Strategie de autostrăzi”, este o dovadă de pur amatorism. Din păcate, niciodată o autostradă, indiferent unde este ea, nu se construiește într-un mandat de ministru, așa că imaginația lui Șova nu îşi are rostul.
Pentru această faimoasă strategie nu există nicio fundamentare semnificativă, bazată pe studii şi pe analize de trafic, care să îi confere greutate, iar Comisia Europeană nu acceptă desene în cariocă.
Autostrada Iaşi – Tg. Mureş este singura care poate conecta Republica Moldova şi România de restul Uniunii, indiferent de ambiţiile de strateg în infrastructura ale lui Ponta şi ale lui Şova.
Domnilor miniştri, nu mai pierdeţi timpul, nu vă mai ascundeţi în spatele cariocilor şi treceţi la treabă! România nu poate plăti costul incompetenţei şi al orgoliilor politice, ascunse în spatele unor simple minciuni.

Taxa pe cap de roman

5:19 pm noiembrie 7, 2013 admin

Dupa taxa pe stalp, alei, tevi, antene si celelalte taxe si impozite noi cu care Guvernul Ponta ne-a bombardat in ultimele zile, mai lipseste doar taxa pe cap de roman.

Ai buletin si traiesti in Romania? Platesti taxa anuala pentru ca esti roman.
N-ai inca buletin, dar totusi traiesti in Romania? Nu-i problema, platesc parintii si pentru tine, pana cand implinesti 14 ani.

In rest, nu a mai ramas nimic netaxat de guvernarea USL, care intr-un an si cateva luni a reusit sa taxeze aproape tot ce misca-n Romania, si nu numai. Sper ca macar drapelurile de pe stalpii din curtile romanilor sa scape de ochiul taxator al lui Ponta si Chitoiu.

Ultimul vals al lui Nicolăescu

6:37 pm noiembrie 2, 2013 admin

Zeci de spitale din România funcţionează la cote de avarie, cadrele medicale sunt în stradă, câteva programe naţionale sunt oprite din cauza lipsei de finanţare, iar întreg sistemul medical funcţionează de pe o zi pe alta.
Însă, din solidaritate pentru colegul Radu Stroe, Nicolăescu a renunţat la 54 milioane lei, sumă alocată iniţial pentru modernizarea unor maternităţi.
Cum se face că în doar câteva săptămâni, cei din minister au identificat bani pentru rectificarea bugetară, dar pentru copiii şi bătrânii care au nevoie de asistenţă stomatologică, pentru cuplurile care doresc să beneficieze de ajutor pentru fertilizarea in-vitro sau pentru programul de transplant care nu a primit aproape nici un ban anul acesta, nu s-au putut găsi fondurile necesare?
Priorităţile ministrului Nicolăescu s-au schimbat, iar pacienţii nu mai sunt pe primul loc. Şi nici cadrele medicale care astăzi se află în stradă, şi pe care ministrul Nicolăescu îi tratează cu dispreţ şi cu aroganţă, când aceştia nu îşi cer decât dreptul la o viaţă mai bună, decenţă şi respect pentru meseria pe care o practică.
Rectificarea bugetară de la Sănătate a venit cu o explicaţie foarte simplă din partea ministrului: banii de la investiţii tot la investiţii trebuie să se ducă. De când Sănătatea nu mai are nevoie de investiţii? De ce erau nefolosite 54 milioane lei când în ţară sunt spitale care au nevoie de reparaţii, modernizări sau dotări cu aparate de ultima generaţie? Chiar dacă, prin absurd, nu mai erau necesare investiţiile, nu era nevoie decât de o hotărâre de Guvern pentru a direcţiona aceşti bani pentru programele naţionale sistate, în beneficiul a mii de pacienţi.
Sunt convins că banii aceştia îşi puteau găsi un scop mai bun. Sănătatea şi Educaţia sunt domenii de maxim interes. Nu sunt împotriva solidarizării cu alte ministere atunci când este nevoie, dar nu trebuie să se taie bani de la aceste sisteme, unde, întotdeauna este nevoie de bani şi unde procentul alocat din PIB este cu mult sub necesităţile reale şi sub media europeană.
Pentru faptul că nu a protestat împotriva rectificării bugetare şi pentru modul în care s-a adresat astăzi protestatarilor din Bucureşti – lăutari care cântă după ureche – pot spune cu tărie că pe Nicolăescu nu-l mai interesează sistemul medical, ci doar funcţia, scăunelul şi televiziunile.
Am spus-o de mai multe ori şi o mai repet o dată: acest ministru trebuie să-şi dea demisia şi să plece. Nicolăescu are altfel de şapte ani de acasă şi acest lucru dăunează atât sistemului medical în sine, cât şi pacienţilor iar prestaţia acestui liberal este una dintre cauzele pentru care astăzi PNL nu mai are în sondaje decât puţin peste 15%.

Uselişti din Iaşi, treziţi-vă!

2:14 pm octombrie 27, 2013 admin

În cursul zilei de ieri, într-o comedie de proastă calitate, Liviu Dragnea şi Crin Antonescu au anunţat că Guvernul USL îşi exprimă încă o dată sprijinul pentru continurea dezvoltării Aeroportului Cluj şi că eforturile Consiliului Judeţean vor fi susţinute financiar de către Executiv.
La începutul lunii septembrie, Antonescu a fost la Cluj să viziteze şantierul noii piste a aeroportului. Acolo, liderul PNL şi-a exprimat public susţinerea pentru terminarea acesteia şi a promis alocarea fondurilor necesare pentru acest obiectiv.
“E foarte clar că aici se desfăşoară una din lucrările de foarte mare importanţă la nivel regional şi naţional. Importanţa acestei realizări este foarte mare şi trebuie să aducem toate argumentele pentru că acest obiectiv să fie unul prioritar şi bugetat ca atare”, a declarat Antonescu, la finalul evenimentului.
De aici înţelegem că Iaşul nu contează pe harta regională şi naţională şi că Guvernul găseşte bani doar pentru proiecte de anvergură majoră. Cum se poate ca aeroportul din Iaşi să fie lăsat pe dinafară, catalogat drept investiţie de anvergură locală şi expediat în braţele CJ-ului, obligat să se descurce pentru găsirea banilor necesari pentru finalizarea lucrărilor, când în campanie nu era gard sau stâlp de unde liderii USL să nu zâmbească sfidător şi să ne spună că iubesc Iaşul? Şi mai apoi, după campanie, să ni se explice că din cauza faptului că aeroportul nostru este în subordinea CJ-ului, Guvernul nu poate să aloce bani pentru această investiţie.
USL practică un dublu limbaj, în funcţie de interesele electorale de viitor. La Iaşi, unde au obţinut peste 70 la sută la alegeri au promis trei proiecte majore. Toate trei au devenit astăzi simple minciuni electorale, iar mai îngrijorător este faptul că liderii USL nu par a ne arăta că îi mai interesează ce se întâmplă aici. Cum se poate că două aeroporturi, din două oraşe diferite, cu acelaşi statut juridic, să fie atât de diferit tratate de către acelaşi Guvern? Unul primeşte banii necesari, iar celuilalt i se dă peste nas, i se arată uşa din dos şi i se serveşte eterna replică că nu sunt bani. De ce pentru Cluj sunt bani şi pentru Iaşi nu?
Asta înseamnă nu numai că Iaşul este egal cu zero, ci că şi liderii locali sunt aproape inexistenţi. Şi la Bucureşti şi la Iaşi. La Bucureşti pentru că Iaşul nu a primit nici un ban, la Iaşi pentru că nimeni, lider local sau parlamentar, nu explică ieşenilor de ce suntem trataţi cu atâta indiferenţă şi nesimţire, pe alocuri.
Unde sunt parlamentarii de Iaşi şi unde sunt proiectele promise? În campanie, USL a iubit pe toată lumea la fel, astăzi face diferenţe. Ar fi bine ca în următoarea perioadă să vedem şi noi ieşenii, un proiect concret din partea membrilor USL de la Iaşi, nu numai întrebări şi interpelări.

Comportamentul pleiadei de PSD-işti care se plimbă în aceste zile la Iaşi arată că USL mai există doar pe hârtie şi că, în spatele declaraţiilor celor doi lideri marcanţi ai uniunii, săbiile se ascut şi fiecare partid îşi face planuri măreţe de viitor, care n-au nici o legătură cu solidaritatea şi alianţa creată în 2011.
Însă, în campaniile electorale, şi PSD şi PNL au promis aceleaşi lucruri ieşenilor. Nu au fost proiecte anunţate de către PSD şi proiecte anunţate de către PNL. Împreună, atât liderii de la centru cât şi cei locali, au promis şi şi-au asumat cele mai importante proiecte pentru Iaşi : aeroport şi autostradă. Manifestul pentru Iaşi poartă semnătura tuturor şi nu am văzut să fie împărţit pe două coloane şi fiecare membru PSD şi PNL să-şi fi arătat preferinţa pentru un proiect anume.
Din modul în care se desfăşoară lucrurile, până acum au arătat că încearcă să îşi ţină cuvântul faţă de ieşeni doar liberalii. Doar de la ei s-au primit mesaje de susţinere a celor două proiecte importante şi doar aceştia au arătat că le pasă de judeţul Iaşi.
În schimb, de la PSD nu primim decât tăcere, aroganţă, proiecte deviate prin alte judeţe pentru liniştea colegilor de partid, sau membri PSD care se comportă ca pe timpurile de mult apuse şi care doresc să se infiltreze prin diverse grupuri ca să oprească manifestările societăţii civile. Şi toate acestea, pe acordurile premiate şi pesedizate ale Operei Naţionale din Iaşi.
Nu am auzit nimic în partea social democraţilor în ultima vreme. De când Victor Ponta, şeful direct al celor din PSD Iaşi, a preluat scaunul de premier, la Iaşi, lucrurile au căpătat o nouă turnură. La PSD, proiectele asumate în campanie nu mai există. Iaşul a fost şi va rămâne în continuare doar o mare masă de manevră generatoare de voturi şi de imagine.

Ieri, Autostrada Iaşi – Tg. Mureş a fost clasată de către directorul CNADNR la capitolul investiţii inoportune, din cauza costurilor extraordinar de ridicate.
După aproape un an şi jumătate de când Ponta s-a urcat pe scaunul de premier, după două campanii grele în care USL a supralicitat cu proiecte de investiţii pentru Iaşi şi după luni de zile în care ministerele n-au ştiut prin ce sertare să mai închidă acest proiect, s-a trezit directorul CNADNR să spună că, totuşi, parcă este prea scumpă.
Costul acestei investiţii se ştia de ceva ani, din timpul PDL-ului, care de bine, de rău, a făcut un prim pas şi a finalizat studiul de fezabilitate. Preţul a fost la fel şi în timpul campaniilor dar mai ales şi în timp de criză, când, aflat în opoziţie, Ponta oferea soluţii care mai de care mai bune, acelaşi Ponta care a venit la Iaşi să spună că vom avea şi aeroport şi autostradă. De venit la Iaşi a mai venit, dar noi n-am mai văzut nimic din ce s-a promis.
Cel care conduce România este şeful Guvernului, nu şeful CNADNR. Nu avem nevoie să ni se spună că este nevoie de bani, ci să se găsească bani.
Am depus săptămâna trecută, la sediul Guvernului, o scrisoare deschisă prin care i-am cerut lui Victor Ponta să lămurească situaţia acestei investiţii şi să ne spună clar la ce minister se află proiectul şi cine se va ocupa de ea. Ieri, şeful CNADNR, a transmis faptul că Autostrada Iaşi – Tg. Mureş costă prea mult şi că este puţin probabil să se realizeze.
Să nu uităm că în ultima vreme tot mai multe voci din PSD susţin o nouă autostradă, o legătură între Bacău şi Braşov, fără nici o legătură cu Iaşul. Dacă într-adevăr se confirmă acest traseu, atunci este cât se poate de clar de ce parlamentarii PSD de Iaşi nu au semnat memoriul pentru susţinerea Autostrăzii Iaşi – Tg. Mureş. Atunci vom fi puşi în faţa celei mai mari trădări ale PSD-ului faţă de Iaşi şi faţă de Moldova.

Liderii USL, locali şi naţionali, măcar să aibă bunul simţ şi să iasă în faţa ieşenilor şi să-şi asume eşecul acestui proiect! N-avem nevoie nici de autostrăzi de rezervă şi nici de şefi de instituţii care să ne transmită mesaje din partea celor care au venit personal să ceară voturi în schimbul unor proiecte importante, precum cel al acestei autostrăzi.

Autostrada Iaşi – Tg. Mureş va mai rămâne pentru ceva timp în sertarele birourilor membrilor Cabinetului Ponta pentru că, până acum, aceştia nu au fost în stare să ia o decizie extrem de simplă şi să anunţe public, o dată pentru totdeauna, cine se ocupă de derularea uneia dintre cele mai importante investiţii pentru judeţul Iaşi.
Declaraţiile actualului ministru al Transporturilor nu fac altceva decât să îngreuneze şi mai tare modul în care mişcă proiectul, tratat până astăzi de către Guvernarea USL ca o minge de ping – pong şi mijloc de imagine publică.
Nimeni din spaţiul public nu mai ştie exact cine se ocupă de această autostradă. Ba este în subordinea Ministerului Transporturilor, ba a Domnului Şova şi al lui minister pentru mari proiecte. Între timp, şi CNADNR-ul s-a tot mutat şi divizat, făcând ca lucrurile să fie şi mai confuze.
Astăzi, avem un nou ministru care vrea ordine. Dacă mâine avem un alt ministru, vom avea o altă ordine? În această nouă ordine, cine se va ocupa de acest proiect?
Nu cumva USL tărăgănează lucrurile pentru că nu vrea să spună alegătorilor săi faptul că nu mai există acest proiect? Din ce în ce mai multe voci din USL susţin faptul că Iaşul va fi, cel mai probabil, legat de Bacău şi mai apoi Braşov şi că traseul Iaşi – Tg. Mureş este deja îngropat.
Liderii USL, cu strictă referire la cei din PSD, fie naţional, fie locali, au încercat să păcălească o întreagă regiune şi să-i facă pe cei din PNL responsabili pentru un eventual eşec.
Însă, faptul că nu au semnat manifestul pentru includerea autostrăzii pe lista de proiecte prioritare a Guvernului înseamnă cât se poate de clar că nu susţin acest proiect. Înafară de faptul că trag de timp, liderii PSD nu s-au remarcat cu nimic în procesul de concretizare al acestei investiţii. PDL a făcut studiul de fezabilitate şi implicit a alocat fondurile necesare iar PNL şi-a exprimat susţinerea şi a căutat variante viabile pentru realizarea acesteia. PSD-ul ce a făcut, exceptând faptul că au folosit autostrada pe post de material de campanie?
Singurul lucru bun, pe plan politic, este faptul că apar şi alte voci care să susţină acest proiect, cu reacţii pozitive şi de susţinere nemijlocită a Autostrăzii Iaşi – Tg. Mureş.

Aştept un răspuns public, din partea premierului, privind memoriul depus la Guvernul României. De asemenea, în cursul zilei de luni îi voi transmite o nouă scrisoare deschisă în care îi voi cere ca în prima şedinţă de Guvern să stabilească în responsabilitatea cui este acest proiect, pentru că, la modul în care se văd lucrurile există posibilitatea ca într-o zi să găsim Autostrada la Ministerul Sănătăţii.

Frecţia, piciorul şi Autostrada

12:19 pm septembrie 22, 2013 admin

Un demers susţinut de 12 parlamentari din Iaşi a fost catalogat de către un parlamentar PSD drept frecţie la picior de lemn.
Punctul 4 din Manifestul pentru Iaşi, semnat în 2012 de către toţi cei care astăzi sunt parlamentari în actuala coaliţie de guvernare, nu şi-a mai găsit sprijin decât într-o singură parte a alianţei, la doar un an după ce au promis ieşenilor că vor face tot ce le stă în putere ca aceste proiecte de maxim interes să se concretizeze.
Totuşi, astăzi, parlamentarii PSD nu au considerat necesar să susţină măcar cu o simplă semnătură, includerea Autostrăzii Iaşi – Tg. Mureş în lista de priorităţi a Guvernului.
Explicaţiile oferite în mass-media au fost de toate felurile, însă, real, în spatele acestora s-a ascuns o mare lipsă de respect, atât faţă de colegii parlamentari, dar mai ales faţă de ieşeni.
Realitatea cruntă a faptului că parlamentarii PSD au tratat cu dispreţ un demers asemănător cu cel pe care ei l-au iniţiat în urmă cu un an, în prag de alegeri, este că cele mai importante puncte din Manifestul lor, cum ar fi Spitalul Regional de Urgenţe sau Autostrada Iaşi – Tg. Mureş, nu vor prinde viaţă, cel puţin în forma promisă la început. Nici unul dintre aceste proiecte nu va primi bani de la Guvern, aşa cum au promis ,cu mic, cu mare, cei din PSD Iaşi. Exact aşa cum s-a întâmplat şi în cazul aeroportului.
Diferenţa este că ei şi-au asumat un angajament în faţa ieşenilor printr-un document prezentat public, în prezenţa lui Ponta şi Antonescu, iar eu le-am cerut să fie consecvenţi şi corecţi faţă de ieşeni în ceea ce au promis, respectiv includerea Autostrăzii Iaşi – Tg. Mureş în strategia Guvernului pentru anii următori. Decizia era necesară pentru că nu există nici un proiect de maxim interes pentru judeţul nostru în strategiile actualei guvernări pentru 2014 – 2016.

Am simţit cu toţii faptul că în ultima perioadă membrii PSD tratează ieşenii într-un mod aparte, însă, definiţia exactă a comportamentului acestora faţă de noi, cetăţenii acestui oraş, a fost dată tot de către unul de-al lor: dorinţele şi necesităţile ieşenilor nu contează absolut deloc.
Oare în 2012, când au prezentat Manifestul pentru Iaşi, şi au jurat credinţă faţă de Iaşi şi ieşeni, s-au gândit că semnează tot o simplă frecţie la picior de lemn?

1. Iaşi, capitală regională
Pentru că Iaşul trebuie să-şi recapete statutul de odinioară. Pentru că Iaşul a fost şi este centrul cultural, religios şi academic al Moldovei!

Din promisiunile USL au rămas doar vorbe. Din primul punct în Manifestul pentru Iaşi, promovat cu atâta ardoare în campania electorală s-a ales praful. Din păcate, Iaşul nu va fi doar Capitală Regională, ci una dintre multiplele capitale regionale care vor apărea ca ciupercile după ploaie, după ce regionalizarea va deveni realitate. Dacă va deveni realitate, pentru că în modul în care se mişcă USL-ul, Iaşiul nu va reuşi nici măcar să fie una dintre multele capitale care vor răsări în România.
Regionalizarea distrage atenţia de la problemele mai importante cu care se confruntă comunităţile locale şi România, în general. De banii promişi pentru proiectele de infrastructură din Iaşi nu se mai aude nimic. De autostrăzi, drumuri asfaltate sau de bani pentru aeroport nu s-a mai auzit nimic de la liderii USL locali. Şi culmea este că nici măcar nu au reuşit să cadă de acord asupra declaraţiilor pe care le fac. Preşedintele PSD Iaşi doreşte să fie liderul regional suprem, în timp ce şeful său, Victor Ponta, îi tăie de la rădăcină visul de a fi cel mai important om din Moldova. Faptul că liderii PSD Suceava militează pentru regiunea Bucovina este un semnal al faptului că PSD Iaşi nu prea contează în ecuaţia naţională a partidului.
Însă, cui mai folosesc toate acestea dacă regionalizarea nu se face până în 2014, momentul zero pentru următoarea schemă de finanţare de la Uniunea Europeană?

Până acum nu s-a făcut nimic. Nici regionalizare şi nici bani de la Guvern pentru proiectele majore ale Iaşului, promişi cu prisosinţă în campaniile electorale.
Avem doar instituţii regionale dispersate în toată Moldova în funcţie de polii politici de putere şi membri USL care tac mâlc.
La peste an de guvernare locală şi aproape un an şi jumătate de guvernare naţională, din proiectele promise din bani guvernamentali nu s-a facut nimic. Despre autostradă nu se mai vorbeşte, la spitalul regional nimic nu e concret, şoseaua de centură nu s-au alocat fonduri, iar aeroportul e început din banii ieşenilor. Şi totuşi, în manifestul USL, acestea erau cele mai importante elemente pentru dezvoltarea Iaşului:

3. Aeroportul Internaţional
Pentru că Iaşul are nevoie de o legătură rapidă şi directă cu Europa. Pentru că zeci de mii de ieşeni muncesc în străinătate.

4. Autostrada Est – Vest
Pentru că Iaşul trebuie să iasă din izolarea ultimilor 20 de ani. Pentru că o infrastructură modernă înseamnă mai multă atractivitate pentru investitorii importanţi.

6. Spitalul Regional de Urgenţă
Pentru că Iaşul trebuie să-şi consolideze poziţia de capitală medicală a Moldovei. Pentru că în fiecare an, zeci de mii de pacienţi din spitalele Iaşului provin din judeţele Moldovei.

Regionalizarea a devenit emblema neputinţei USL de a se pune de acord asupra unui proiect cu adevărat important.
Mâine, Ponta doar va veni în vizită, aşa cum a făcut-o şi-n campanie. Cei care vor culege cu adevărat roadele promisiunilor neonorate vor fi ieşenii.

Regionalizare cu năbădăi

3:22 pm august 19, 2013 admin

După doi ani de zile de declaraţii înflăcărate de iubire la adresa Iaşiului, după ce USL ne-a făcut să credem că va muri de dragul ieşenilor, după ce n-au ratat nici un moment în care să sublinieze faptul că vom locui în capitala regională a Moldovei, liderii PSD şi PNL Iaşi şi-au arătat cu adevărat dragostea de Iaşi.
Demagogia USL, prin toate formele ei, a ieşit la iveală prin nuanţarea dragostei faţă de Iaşi şi ieşeni. Discursurile bombastice, promisiunile mincinoase, lozincile ademenitoare şi denaturarea intenţionată a adevărului au devenit mijloacele preferate de manipulare a liderilor USL.
Deşi reorganizarea administrativ teritorială a României a fost amânată, şi nu cred că se va face prea devreme, ministere şi implicit instituţiile din subordinea acestora au fost reorganizate, fără nici un fel de corelaţie cu schimbările preconizate la nivel naţional din punct de vedere administrativ, pe criterii pur politice şi de epurare a angajaţilor fără apartenenţă politică sau a celor care sunt membri sau simpatizanţi PDL.
Sediile regionale ale instituţiilor din Moldova s-au înmulţit precum ciupercile după ploaie. Cel mai bun exemplu este cel al Finanţelor care, după reorganizare, s-a divizat în două instituţii regionale. Una cu sediul la Iaşi şi una la Suceava. Însă, dacă în Moldova vor fi două regiuni – una la Suceava şi una la Iaşi, ce se va întâmpla cu aceste instituţii unde deja s-au făcut schimbări? Reorganizarea va trebui “reorganizată” în aşa fel încât fiecare instituţie regională actuală să se împartă în alte două direcţii regionale? Dacă astăzi avem Direcţia Antifraudă la Suceava şi Direcţia de Finanţe la Iaşi, în urma unei decizii oficiale de reoganizare administrativ teritorială a României vom avea Direcţia Antifraudă şi Direcţia de Finanţe Suceava şi Direcţia Antifraudă şi Direcţia de Finanţe Iaşi?
Logica lipseşte cu desăvârşire. Nu se vede decât lipsa de profesionalism.
Această variantă de împărţire a Moldovei în două regiuni, Suceava şi Iaşi, vine ca urmare a susţinerii masive a USL din Bucovina, propunere agreată şi susţinută chiar de Victor Ponta, premier şi lider PSD la nivel naţional.
Promovarea ideii că doar Gheorghe Flutur doreşte divizarea Moldovei în două regiuni este aberantă în condiţiile în care PDL, la momentul de faţă, nu are vot majoritar nici în CJ Suceava şi nici în altă parte.
USL, adică PSD şi PNL, şi mai mult PSD în această ecuaţie, a hotărât că unul dintre cei care vor fi membri din comisia înfiinţată pentru înfiinţarea regiunii Suceava să fie Gheorghe Flutur. Ceilalţi doi sunt membri PSD şi PNL, iar decizia înfiinţării a fost luată de liderul CJ Suceava care nu este nimic altceva decât membru PSD. Chiar dacă idea a venit de la PDL, doar USL are la acest moment mijloacele necesare să o pună în practică.
N-am văzut nici un membru USL de la Iaşi să critice, să aplaude sau măcar să deschidă gura să comenteze acest subiect şi implicit declaraţiile premierului, care i-a găsit total nepregătiţi pe cei din teritoriu, fie că sunt membri PSD, PNL sau PC.
USL se joacă de-a regionalizarea, de-a euroregiunile, se joacă cu reorganizatul ministerelor, speculează orgoliile politice şi se joacă cu mândria şi onoarea bucovinenilor şi a ieşenilor.
Regionalizarea nu cred că va prinde contur în viitorul apropiat dar va rămâne subiect şi motiv de apariţii electorale pe diverse canale media. Personal nu cred că USL va supune dezbaterii publice un proiect clar, concret, coerent iar faptul că Ponta şi-a anunţat preferinţa pentru o reorganizare cu 10 sau 12 regiuni, fără ca măcar responsabilii regionali din PSD să ştie acest lucru, arată că sunt probleme grave la acest capitol. Afirmaţia vine la ceva vreme după ce USL a anunţat că a bătut în cuie proiectul cu 8 regiuni. Asta arată că nu ştie stânga ce face dreapta, că nu este comunicare şi că membrii din teritoriu cât şi alegătorii nu sunt decât simple maşini de vot.

Trebuie să facem o reorganizare serioasă, în corelaţie cu modelele eficiente din Europa şi trebuie ca instituţiile să funcţioneze cât mai aproape de cetăţeni.
USL trebuie să înceteze să-şi mai bată joc de istorie şi de români, şi să facă declaraţii publice doar când are ceva clar de spus despre regionalizare.
Ieseniilor care ne conduc, sau celor care au venit în timp aici, le solicit să aibă mult mai mult respect faţă de acest oraş, pentru că brand-ul nostru, mândria noastră este Iaşiul, cu tot ceea ce înseamnă el.