Acordul de Asociere dintre Republica Moldova și Uniunea Europeană, semnat săptămâna trecută la Bruxelles, a fost ratificat astăzi de către Parlamentele de la Chișinău ṣi de la Bucureṣti.
Consider că acest lucru este o mare realizare atât pentru vecinii noştri de peste Prut cât şi pentru întreaga comunitate europeană şi că evenimentele zilei de astăzi reprezintă un moment cu adevărat istoric pentru Republica Moldova.
România a dat un semnal puternic tuturor partenerilor europeni prin faptul ca a fost prima ţară care a ratificat, prin votul Parlamentului, acordul de asociere. Aceasta decizie reprezintă şansa Republicii Moldova la o viaţă mai bună, şansa moldovenilor de a scăpa de sub influenţa agresivă a Rusiei.
A fost nevoie de aproape patru ani de zile de negocieri, de dezbateri, de discuţii în contradictoriu, de multă muncă, tact ṣi diplomaţie, pentru a se îndeplini cea mai mare dorinţă a unei ţări întregi. Primul pas real, concret, a fost făcut în urmă cu aproape un an, când, după 15 runde de consultări, textul acordului a fost parafat în cadrul Summitului Parteneriatului Estic de la Vilnius.
Sunt primul parlamentar român care a ṭinut audienṭe peste Prut ṣi de aceea apreciez ṣi ȋnṭeleg ȋntru totul sacrificiile pe care Republica Moldova le-a făcut pentru a ajunge ȋn acest moment. Sunt mândru de faptul că am fost aproape de cetăṭenii moldoveni pe toată durata ultimilor ani ṣi de aceea, la fel ca şi până acum, voi susţine toate demersurile necesare pentru continuarea procesului de integrare al Republicii Moldova. Mai mult ca niciodată trebuie apreciate eforturile depuse de catre Parlament, de către Guvern ṣi mai ales de către preṣedintele Traian Băsescu pe tot parcursul integrării europene a Republicii Moldova.
În ceea ce priveşte Rusia, a mesajelor dure pe care le transmite, a presiunilor pe care le pune, nu pot spune decât că sper că relaţiile de viitor vor fi bazate pe respectarea tuturor drepturilor cetăṭenilor şi că ameninţările, voalate sau nu, vor rămâne doar la nivel de mesaj.

Democratia de la 322 la 344

4:03 pm iunie 25, 2014 admin

La doi ani de zile dupa ce au facut de ras Romania la nivel international, astazi, parlamentarii PSD , PNL si PPDD au aratat, din nou, ca altceva inafara de interesele si rafuielile personale nu mai conteaza.
Votul in Parlament a mers pe repede inainte. Fata de prima data, in 2007, cand 322 de parlamentari au votat pentru suspendarea presedintelui Traian Basescu, toata mascarada celor 344 de parlamentari n-a tinut nici macar o ora. In tot acest timp nimeni n-a suflat o vorba de faptul ca seful de cabinet al lui Victor Ponta, Vlad Stoica, a fost audiat la DNA in cazul Duicu. Ca sa incununeze aceasta zi, PSD a semnat un acord politic cu dusmanul ciocoilor, PPDD, senzationalul partid al lui Dan Diaconescu, iar PNL si PDL, viitoarea opozitie, au votat fiecare dupa cum le-a dictat interesul de partid.
Votul Parlamentului poate ar fi reprezentat un punct de vedere demn de luat in seama, daca am fi avut dovada faptului ca cei care au votat, cei 344, reprezinta o institutie curata. Insa, atunci cand parlamentarii din coalitia majoritara voteaza legi doar pentru binele lor, anihileaza ANI, si fac zid in jurul propriilor lor colegi pentru a-i proteja de justitie, votul lor de astazi este egal cu zero si nu demonstreaza decat faptul ca sunt interesati doar de propriile lor rafuieli. Cati din cei 344 au probleme cu legea, cati sunt inca in Parlament desi au fost gasiti vinovati de o instanta, si mai ales, cati din cei 344 au votat pentru a-si proteja colegii de justitie?
Ponta si acolitii sai au ajuns sa se bucure de voturile colegilor lor corupti, in timp ce, propriul sau cabinet si ministrii lui dau cu subsemnatul la DNA pentru cazul Duicu, unde au fost, cu totii, implicati direct si nu prin rude si nu acum cativa ani de zile.
Actiunile de astazi ale parlamentarilor sunt impotriva statului de drept si reprezinta inca o reusita de decredibilizare a statului, a Romaniei, in fata partenerilor internationali. Parlamentul a ajuns un zid de protectie pentru corupti, o institutie care actioneaza impotriva Justitiei si o jucarie pentru Ponta pentru a distrage atentia de la problemele PSD-ului cu DNA-ul.

Dispreţul pe care Gheorghe Nichita îl arată faţă de ieşeni este strigător la cer. În cursul zilei de ieri, întrebat despre tăierea copacilor din Parcul Expoziţiei, din Copou, primarul a răspuns că această situaţie este o isterie creată de oameni cretini, oameni bolnavi mintal.

Un astfel de limbaj de mahala nu este permis unui om care ocupa funcţia de primar al unui oraş care aspiră la titlul de capitală culturală, un om plătit din bani publici, de către aceeaşi oameni pe care îi face cretini şi bolnavi mintali.
Ceea ce uită Nichita este faptul că ieşenii au mai fost o dată cobaii primăriei, când reprezentanţii acestei instituţii au făcut de capul lor modernizarea centrului, fără nici o consultare cu ieşenii, şi au distrus tot.
A doua oară oamenii nu se mai lasă păcăliţi de aceeaşi minciună.

Furia pe care a arătat-o Nichita ieri este generată de faptul că societatea civilă s- a trezit din amorţire şi că nu-l mai lăsă să-şi facă de cap. Ieşenii îl taxează acum pentru toate prostiile, pentru toate gafele pe care acest Nichita le face şi pentru toată lipsa de interes şi indolenţa pe care o arată.

Nu se poate să-ţi baţi joc de un oraş întreg fără să plăteşti. Mai grav este că toţi cei care s-au revoltat împotriva măsurilor fără cap şi fără coadă ale primarului sunt, în principal, academiciuni, intelectuali de marcă, oameni reprezentativi pentru Iaşi şi pentru România. Aceştia sunt, Domnule Primar, cretinii şi istericii pe care îi blamaţi?
Dacă aceştia-s cretinii şi istericii la care se referă Nichita atunci se explică de ce Iaşul a ajuns pe ultimele locuri la performanţă administrativă, la dezvoltare economică şi la proiecte culturale. Nichita păşeşte cu sfinţenie pe urmele mentorului său Ponta care , tot ieri, a spus despre Mircea Mihăieş că este fascist.
Mai grav este că declaraţiile sale ne reprezintă ca şi oraş în faţa unei întregi Românii. Dacă primarul nu-şi respectă oamenii, cum să ne respecte ceilalţi? Oare când se duce la Bucureşti şi cere fonduri pentru autostradă (dacă cere) spune că trebuie să dau ceva şi la cretinii şi istericii din Iaşi?

Păi dacă alegătorii lui sunt cretini şi bolnavi mintali, atunci ce spune asta despre faptul că tocmai de aceşti oameni a fost ales primar?

Gheorghe Nichita trebuie să-şi ceară scuze în fata Iaşului şi Ieşenilor. Astfel de cuvinte nu-şi au rostul, iar un oraş întreg nu trebuie jignit pentru că nu-i de acord cu hachiţele primarului».

Autostrada Minciunilor

3:26 pm decembrie 10, 2013 admin

Autostrada Iaşi – Tg. Mureş poate intra în Cartea Recordurilor la categoria Cele mai mari minciuni ale guvernării USL.
Nu cred că există votanţi mai păcăliţi de către liderii PSD şi PNL decât ieşenii. Au votat masiv pentru realizarea Autostrăzii Iaşi – Tg. Mureş, pentru şoseaua de centură, pentru Spitalul Regional de Urgenţă sau pentru finalizarea modernizării Aeroportului Iaşi. Au primit în schimb zero lei, multă aroganţă şi promisiuni pentru 2018.
De departe autostrada este proiectul bazat pe cele mai multe minciuni. A stat luni de zile prin sertarele CNADNR, ale Ministerului Transporturilor şi ale lui Dan Şova. Fiecare ministru a avut varianta lui de autostradă şi modalitatea proprie de finanţare. Bineînţeles şi fiecare cu preferinţa lui de traseu.
Astăzi, la un an de zile de la alegerile din decembrie 2012, ni s-a explicat cu solemnitate şi cu voce gravă faptul că USL a promis, USL a făcut: vom avea autostradă. În 2018!!!
Nu putem concluziona, aşa cum am şi făcut-o de ceva vreme, decât că Autostrada Iaşi – Tg. Mureş s-a transformat în Autostrada Minciunilor. Din momentul în care USL a câştigat mai bine de 70 la sută din mandatele din Parlament, miniştrii Cabinetului Ponta au defilat cu scuze care mai de care mai frumos ambalate, pentru a ascunde faptul că promisiunile din campanie nu au fost decât simple minciuni. Şova, ministrul marilor proiecte, mai întâi a declarat că nu este fan al acestui proiect şi că din fondurile europene nu se poate finanţa autostrada. Între timp, pasat de la un minister la altul, proiectul a zăcut prin sertarele celor care nu au vrut să-şi asume responsabilitatea unei investiţii de o astfel de anvergură.
Astăzi, Şova a devenit cel mai mare fan al autostrăzii, explicându-ne faptul că de la anul, din 2014, un tronson se va da în lucru, iar pentru celelalte se va reface studiul de fezabilitate, însă fără a preciza de unde Guvernul Ponta va finanţa acest proiect. Şova minte, la fel cum ne minte şi Ponta prin al său plan pentru infrastructura României.
Indiferent de banii de care dispunem din fonduri europene, aceştia nu pot fi folosiţi pentru nimic altceva decât în scopul în care au fost alocaţi, şi anume unirea României cu Uniunea Europeană la nivel de autostradă, nu unirea provinciilor României între ele, aşa cum doreşte Ponta. Priorităţile Uniunii Europene până în 2020 sunt autostrăzile Piteşti-Sibiu şi Timişoara – Lugoj – Severin – Calafat, care fac parte din Proiectul Prioritar 7 al reţelei de transport europene, precum şi autostrada Ungheni – Iaşi – Tg. Neamţ – Ditrău – Tg. Mureş.
Ponta şi ai săi subordonaţi nu au făcut altceva decât să arunce în ochii românilor o hartă frumos desenată, unde au fost prinse doar ambiţiile baronilor locali. Priorităţile naţionale sunt priorităţile USL, iar proiectele importante sunt raportate pentru alte alegeri, alţi ani şi alte promisiuni.
USL minte cu bună ştiinţă românii, iar o hartă cu trei linii pe ele, intitulată pompos “Strategie de autostrăzi”, este o dovadă de pur amatorism. Din păcate, niciodată o autostradă, indiferent unde este ea, nu se construiește într-un mandat de ministru, așa că imaginația lui Șova nu îşi are rostul.
Pentru această faimoasă strategie nu există nicio fundamentare semnificativă, bazată pe studii şi pe analize de trafic, care să îi confere greutate, iar Comisia Europeană nu acceptă desene în cariocă.
Autostrada Iaşi – Tg. Mureş este singura care poate conecta Republica Moldova şi România de restul Uniunii, indiferent de ambiţiile de strateg în infrastructura ale lui Ponta şi ale lui Şova.
Domnilor miniştri, nu mai pierdeţi timpul, nu vă mai ascundeţi în spatele cariocilor şi treceţi la treabă! România nu poate plăti costul incompetenţei şi al orgoliilor politice, ascunse în spatele unor simple minciuni.

Taxa pe cap de roman

5:19 pm noiembrie 7, 2013 admin

Dupa taxa pe stalp, alei, tevi, antene si celelalte taxe si impozite noi cu care Guvernul Ponta ne-a bombardat in ultimele zile, mai lipseste doar taxa pe cap de roman.

Ai buletin si traiesti in Romania? Platesti taxa anuala pentru ca esti roman.
N-ai inca buletin, dar totusi traiesti in Romania? Nu-i problema, platesc parintii si pentru tine, pana cand implinesti 14 ani.

In rest, nu a mai ramas nimic netaxat de guvernarea USL, care intr-un an si cateva luni a reusit sa taxeze aproape tot ce misca-n Romania, si nu numai. Sper ca macar drapelurile de pe stalpii din curtile romanilor sa scape de ochiul taxator al lui Ponta si Chitoiu.

Ultimul vals al lui Nicolăescu

6:37 pm noiembrie 2, 2013 admin

Zeci de spitale din România funcţionează la cote de avarie, cadrele medicale sunt în stradă, câteva programe naţionale sunt oprite din cauza lipsei de finanţare, iar întreg sistemul medical funcţionează de pe o zi pe alta.
Însă, din solidaritate pentru colegul Radu Stroe, Nicolăescu a renunţat la 54 milioane lei, sumă alocată iniţial pentru modernizarea unor maternităţi.
Cum se face că în doar câteva săptămâni, cei din minister au identificat bani pentru rectificarea bugetară, dar pentru copiii şi bătrânii care au nevoie de asistenţă stomatologică, pentru cuplurile care doresc să beneficieze de ajutor pentru fertilizarea in-vitro sau pentru programul de transplant care nu a primit aproape nici un ban anul acesta, nu s-au putut găsi fondurile necesare?
Priorităţile ministrului Nicolăescu s-au schimbat, iar pacienţii nu mai sunt pe primul loc. Şi nici cadrele medicale care astăzi se află în stradă, şi pe care ministrul Nicolăescu îi tratează cu dispreţ şi cu aroganţă, când aceştia nu îşi cer decât dreptul la o viaţă mai bună, decenţă şi respect pentru meseria pe care o practică.
Rectificarea bugetară de la Sănătate a venit cu o explicaţie foarte simplă din partea ministrului: banii de la investiţii tot la investiţii trebuie să se ducă. De când Sănătatea nu mai are nevoie de investiţii? De ce erau nefolosite 54 milioane lei când în ţară sunt spitale care au nevoie de reparaţii, modernizări sau dotări cu aparate de ultima generaţie? Chiar dacă, prin absurd, nu mai erau necesare investiţiile, nu era nevoie decât de o hotărâre de Guvern pentru a direcţiona aceşti bani pentru programele naţionale sistate, în beneficiul a mii de pacienţi.
Sunt convins că banii aceştia îşi puteau găsi un scop mai bun. Sănătatea şi Educaţia sunt domenii de maxim interes. Nu sunt împotriva solidarizării cu alte ministere atunci când este nevoie, dar nu trebuie să se taie bani de la aceste sisteme, unde, întotdeauna este nevoie de bani şi unde procentul alocat din PIB este cu mult sub necesităţile reale şi sub media europeană.
Pentru faptul că nu a protestat împotriva rectificării bugetare şi pentru modul în care s-a adresat astăzi protestatarilor din Bucureşti – lăutari care cântă după ureche – pot spune cu tărie că pe Nicolăescu nu-l mai interesează sistemul medical, ci doar funcţia, scăunelul şi televiziunile.
Am spus-o de mai multe ori şi o mai repet o dată: acest ministru trebuie să-şi dea demisia şi să plece. Nicolăescu are altfel de şapte ani de acasă şi acest lucru dăunează atât sistemului medical în sine, cât şi pacienţilor iar prestaţia acestui liberal este una dintre cauzele pentru care astăzi PNL nu mai are în sondaje decât puţin peste 15%.

Uselişti din Iaşi, treziţi-vă!

2:14 pm octombrie 27, 2013 admin

În cursul zilei de ieri, într-o comedie de proastă calitate, Liviu Dragnea şi Crin Antonescu au anunţat că Guvernul USL îşi exprimă încă o dată sprijinul pentru continurea dezvoltării Aeroportului Cluj şi că eforturile Consiliului Judeţean vor fi susţinute financiar de către Executiv.
La începutul lunii septembrie, Antonescu a fost la Cluj să viziteze şantierul noii piste a aeroportului. Acolo, liderul PNL şi-a exprimat public susţinerea pentru terminarea acesteia şi a promis alocarea fondurilor necesare pentru acest obiectiv.
“E foarte clar că aici se desfăşoară una din lucrările de foarte mare importanţă la nivel regional şi naţional. Importanţa acestei realizări este foarte mare şi trebuie să aducem toate argumentele pentru că acest obiectiv să fie unul prioritar şi bugetat ca atare”, a declarat Antonescu, la finalul evenimentului.
De aici înţelegem că Iaşul nu contează pe harta regională şi naţională şi că Guvernul găseşte bani doar pentru proiecte de anvergură majoră. Cum se poate ca aeroportul din Iaşi să fie lăsat pe dinafară, catalogat drept investiţie de anvergură locală şi expediat în braţele CJ-ului, obligat să se descurce pentru găsirea banilor necesari pentru finalizarea lucrărilor, când în campanie nu era gard sau stâlp de unde liderii USL să nu zâmbească sfidător şi să ne spună că iubesc Iaşul? Şi mai apoi, după campanie, să ni se explice că din cauza faptului că aeroportul nostru este în subordinea CJ-ului, Guvernul nu poate să aloce bani pentru această investiţie.
USL practică un dublu limbaj, în funcţie de interesele electorale de viitor. La Iaşi, unde au obţinut peste 70 la sută la alegeri au promis trei proiecte majore. Toate trei au devenit astăzi simple minciuni electorale, iar mai îngrijorător este faptul că liderii USL nu par a ne arăta că îi mai interesează ce se întâmplă aici. Cum se poate că două aeroporturi, din două oraşe diferite, cu acelaşi statut juridic, să fie atât de diferit tratate de către acelaşi Guvern? Unul primeşte banii necesari, iar celuilalt i se dă peste nas, i se arată uşa din dos şi i se serveşte eterna replică că nu sunt bani. De ce pentru Cluj sunt bani şi pentru Iaşi nu?
Asta înseamnă nu numai că Iaşul este egal cu zero, ci că şi liderii locali sunt aproape inexistenţi. Şi la Bucureşti şi la Iaşi. La Bucureşti pentru că Iaşul nu a primit nici un ban, la Iaşi pentru că nimeni, lider local sau parlamentar, nu explică ieşenilor de ce suntem trataţi cu atâta indiferenţă şi nesimţire, pe alocuri.
Unde sunt parlamentarii de Iaşi şi unde sunt proiectele promise? În campanie, USL a iubit pe toată lumea la fel, astăzi face diferenţe. Ar fi bine ca în următoarea perioadă să vedem şi noi ieşenii, un proiect concret din partea membrilor USL de la Iaşi, nu numai întrebări şi interpelări.

Comportamentul pleiadei de PSD-işti care se plimbă în aceste zile la Iaşi arată că USL mai există doar pe hârtie şi că, în spatele declaraţiilor celor doi lideri marcanţi ai uniunii, săbiile se ascut şi fiecare partid îşi face planuri măreţe de viitor, care n-au nici o legătură cu solidaritatea şi alianţa creată în 2011.
Însă, în campaniile electorale, şi PSD şi PNL au promis aceleaşi lucruri ieşenilor. Nu au fost proiecte anunţate de către PSD şi proiecte anunţate de către PNL. Împreună, atât liderii de la centru cât şi cei locali, au promis şi şi-au asumat cele mai importante proiecte pentru Iaşi : aeroport şi autostradă. Manifestul pentru Iaşi poartă semnătura tuturor şi nu am văzut să fie împărţit pe două coloane şi fiecare membru PSD şi PNL să-şi fi arătat preferinţa pentru un proiect anume.
Din modul în care se desfăşoară lucrurile, până acum au arătat că încearcă să îşi ţină cuvântul faţă de ieşeni doar liberalii. Doar de la ei s-au primit mesaje de susţinere a celor două proiecte importante şi doar aceştia au arătat că le pasă de judeţul Iaşi.
În schimb, de la PSD nu primim decât tăcere, aroganţă, proiecte deviate prin alte judeţe pentru liniştea colegilor de partid, sau membri PSD care se comportă ca pe timpurile de mult apuse şi care doresc să se infiltreze prin diverse grupuri ca să oprească manifestările societăţii civile. Şi toate acestea, pe acordurile premiate şi pesedizate ale Operei Naţionale din Iaşi.
Nu am auzit nimic în partea social democraţilor în ultima vreme. De când Victor Ponta, şeful direct al celor din PSD Iaşi, a preluat scaunul de premier, la Iaşi, lucrurile au căpătat o nouă turnură. La PSD, proiectele asumate în campanie nu mai există. Iaşul a fost şi va rămâne în continuare doar o mare masă de manevră generatoare de voturi şi de imagine.

Ieri, Autostrada Iaşi – Tg. Mureş a fost clasată de către directorul CNADNR la capitolul investiţii inoportune, din cauza costurilor extraordinar de ridicate.
După aproape un an şi jumătate de când Ponta s-a urcat pe scaunul de premier, după două campanii grele în care USL a supralicitat cu proiecte de investiţii pentru Iaşi şi după luni de zile în care ministerele n-au ştiut prin ce sertare să mai închidă acest proiect, s-a trezit directorul CNADNR să spună că, totuşi, parcă este prea scumpă.
Costul acestei investiţii se ştia de ceva ani, din timpul PDL-ului, care de bine, de rău, a făcut un prim pas şi a finalizat studiul de fezabilitate. Preţul a fost la fel şi în timpul campaniilor dar mai ales şi în timp de criză, când, aflat în opoziţie, Ponta oferea soluţii care mai de care mai bune, acelaşi Ponta care a venit la Iaşi să spună că vom avea şi aeroport şi autostradă. De venit la Iaşi a mai venit, dar noi n-am mai văzut nimic din ce s-a promis.
Cel care conduce România este şeful Guvernului, nu şeful CNADNR. Nu avem nevoie să ni se spună că este nevoie de bani, ci să se găsească bani.
Am depus săptămâna trecută, la sediul Guvernului, o scrisoare deschisă prin care i-am cerut lui Victor Ponta să lămurească situaţia acestei investiţii şi să ne spună clar la ce minister se află proiectul şi cine se va ocupa de ea. Ieri, şeful CNADNR, a transmis faptul că Autostrada Iaşi – Tg. Mureş costă prea mult şi că este puţin probabil să se realizeze.
Să nu uităm că în ultima vreme tot mai multe voci din PSD susţin o nouă autostradă, o legătură între Bacău şi Braşov, fără nici o legătură cu Iaşul. Dacă într-adevăr se confirmă acest traseu, atunci este cât se poate de clar de ce parlamentarii PSD de Iaşi nu au semnat memoriul pentru susţinerea Autostrăzii Iaşi – Tg. Mureş. Atunci vom fi puşi în faţa celei mai mari trădări ale PSD-ului faţă de Iaşi şi faţă de Moldova.

Liderii USL, locali şi naţionali, măcar să aibă bunul simţ şi să iasă în faţa ieşenilor şi să-şi asume eşecul acestui proiect! N-avem nevoie nici de autostrăzi de rezervă şi nici de şefi de instituţii care să ne transmită mesaje din partea celor care au venit personal să ceară voturi în schimbul unor proiecte importante, precum cel al acestei autostrăzi.

Autostrada Iaşi – Tg. Mureş va mai rămâne pentru ceva timp în sertarele birourilor membrilor Cabinetului Ponta pentru că, până acum, aceştia nu au fost în stare să ia o decizie extrem de simplă şi să anunţe public, o dată pentru totdeauna, cine se ocupă de derularea uneia dintre cele mai importante investiţii pentru judeţul Iaşi.
Declaraţiile actualului ministru al Transporturilor nu fac altceva decât să îngreuneze şi mai tare modul în care mişcă proiectul, tratat până astăzi de către Guvernarea USL ca o minge de ping – pong şi mijloc de imagine publică.
Nimeni din spaţiul public nu mai ştie exact cine se ocupă de această autostradă. Ba este în subordinea Ministerului Transporturilor, ba a Domnului Şova şi al lui minister pentru mari proiecte. Între timp, şi CNADNR-ul s-a tot mutat şi divizat, făcând ca lucrurile să fie şi mai confuze.
Astăzi, avem un nou ministru care vrea ordine. Dacă mâine avem un alt ministru, vom avea o altă ordine? În această nouă ordine, cine se va ocupa de acest proiect?
Nu cumva USL tărăgănează lucrurile pentru că nu vrea să spună alegătorilor săi faptul că nu mai există acest proiect? Din ce în ce mai multe voci din USL susţin faptul că Iaşul va fi, cel mai probabil, legat de Bacău şi mai apoi Braşov şi că traseul Iaşi – Tg. Mureş este deja îngropat.
Liderii USL, cu strictă referire la cei din PSD, fie naţional, fie locali, au încercat să păcălească o întreagă regiune şi să-i facă pe cei din PNL responsabili pentru un eventual eşec.
Însă, faptul că nu au semnat manifestul pentru includerea autostrăzii pe lista de proiecte prioritare a Guvernului înseamnă cât se poate de clar că nu susţin acest proiect. Înafară de faptul că trag de timp, liderii PSD nu s-au remarcat cu nimic în procesul de concretizare al acestei investiţii. PDL a făcut studiul de fezabilitate şi implicit a alocat fondurile necesare iar PNL şi-a exprimat susţinerea şi a căutat variante viabile pentru realizarea acesteia. PSD-ul ce a făcut, exceptând faptul că au folosit autostrada pe post de material de campanie?
Singurul lucru bun, pe plan politic, este faptul că apar şi alte voci care să susţină acest proiect, cu reacţii pozitive şi de susţinere nemijlocită a Autostrăzii Iaşi – Tg. Mureş.

Aştept un răspuns public, din partea premierului, privind memoriul depus la Guvernul României. De asemenea, în cursul zilei de luni îi voi transmite o nouă scrisoare deschisă în care îi voi cere ca în prima şedinţă de Guvern să stabilească în responsabilitatea cui este acest proiect, pentru că, la modul în care se văd lucrurile există posibilitatea ca într-o zi să găsim Autostrada la Ministerul Sănătăţii.